Tilaus- ja sopimusehdot

TOIMITUSEHDOT

Näitä sopimusehtoja sovelletaan Valonan verkkokaupassa www.valona.fi kuluttajien tekemiin ostoksiin.

Asiakas sitoutuu tilauksen tehdessään kulloinkin voimassa oleviin sopimusehtoihin.

Verkkokaupan omistaja ja ylläpitäjä on Valona Oy, Harmaapaadentie 1a B, 00930 Helsinki. Y-tunnus 2890782-7.

Tilaaminen

  1. Lisää haluamasi tuote ostoskoriin.
  2. Voit muokata ostoskoria lisäämällä/vähentämällä tuotteiden lukumäärää. Samalla sivulla voit laskea kuljetuksen hinnan. Paina tämän jälkeen “kassalle” -painiketta.
  3. Täytä asiakastiedot ja syötä mahdollinen alennuskoodi. Paina “jatka toimitustavan valintaan” -painiketta.
  4. Valitse toimitustapa. Paina “jatka maksutavan valintaan” -painiketta.
  5. Valitse maksutapa ja laskutusosoite. Paina “vahvista tilaus” -painiketta. Tämän jälkeen siirryt suojattuun maksunvälitysjärjestelmään maksamaan tilauksen.
  6. Maksuvaiheen jälkeen tilauksesi siirtyy automaattisesti käsiteltäväksi ja saat sähköpostiisi tilausvahvistuksen. Tarkista, että tilausvahvistuksen tiedot ovat oikein.

Toimitusalue

Toimitamme tilauksia lähes kaikkialle maailmaan. Mikäli et löydä maatasi toimituskohdemaista, ole yhteydessä asiakaspalveluumme info@valona.fi lähetyksen hinnoitteluksi. Käyttöohjeen kielet ovat englanti ja suomi. Tilaamalla tuotteen/tuotteita kaupastamme vakuutat ymmärtäväsi yhtä tai useampaa näistä kielistä.

Toimitusaika

Pyrimme siirtämään tuotteet kuljetettavaksi 1-3 arkipäivän kuluessa. Tilaamasi tuote pyritään toimittamaan sinulle kuitenkin viimeistään 7 vuorokauden aikana maksun saapumisesta toimitustavasta riippuen. Jos tilaus myöhästyy olennaisesti, sinulla on oikeus peruuttaa tilaus.

Toimitustavat

Lähetämme tuotteitamme Postin ja GLS:n kautta riippuen halutusta lähetystyypistä, tuotteiden koosta, arvosta ja toimitusosoitteesta..

Kirjeposti Economy

Käytämme kotimaan yksittäisten pienien tuotteiden lähetyksessä Economy-kirjettä. Lähetys toimitetaan Suomessa asiakkaalle määränpäästä riippuen pääsääntöisesti neljänteen työpäivään mennessä postiinjätöstä.

Tutkimuksiin perustuvat toimitusaika-arviot: Pohjoismaat 7–14 työpäivää, muu Eurooppa 8–16 työpäivää, muun maailman suuret kaupungit alk. 12 työpäivää, muut kohteet: ei arviota.

Mahdollisen tullikäsittelyn vaatima aika ei sisälly kulkunopeusarvioon.

Kirjeposti Priority

Halutessasi tuotteen nopeammin, voit valita Priority-kirjeen. Suomen ulkopuolelle lähtevät kirjelähetykset toimitetaan aina Priority-luokassa. Lähetys toimitetaan Suomessa asiakkaalle määränpäästä riippuen pääsääntöisesti toisena arkipäivänä postiinjätöstä.

Tutkimuksiin perustuvat toimitusaika-arviot: Pohjoismaat ja Keski-Eurooppa 2–5 työpäivää, muu Eurooppa 3–6 työpäivää, muun maailman suuret kaupungit 4–10 työpäivää, muut kohteet: ei arviota.

Mahdollisen tullikäsittelyn vaatima aika ei sisälly kulkunopeusarvioon.

Paketti

Suuremmissa tilauksissa tuotteet lähetetään paketeissa. Paketit toimitetaan lähimpään Postin noutopisteeseen. Yli 80 euron arvoiset lähetykset ulkomaille lähetetään aina pakettina Postin tai GLS:n palvelua käyttäen

Postin ja GLS:n toimitusehdot, -tavat ja -ajat voivat muuttua, emmekä vastaa niiden oikeellisuudesta. Tarkista tiedot omassa sijainnissasi paikalliselta Postin/GLS:n edustajalta.

Toimituskulut

Kirjeposti Economy

Suomeen 1,50 euroa per ensimmäinen tuote ja 0,70 euroa per jokainen lisätty tuote.

Kirjeposti Priority

Suomeen 3,00 euroa per ensimmäinen tuote ja 0,70 euroa per jokainen lisätty tuote.

Muualle EU:hun 3,20 euroa per ensimmäinen tuote ja 2,20 euroa per jokainen lisätty tuote.

Muualle maailmaan 4,00 euroa per ensimmäinen tuote ja 3,70 euroa per jokainen lisätty tuote.

Paketti

Suomeen 5,00 euroa per paketti.

Muualle EU:hun 15 euroa per paketti.

Muualle maailmaan 25 euroa per paketti.

Tuotteiden hinnat sisältävät voimassa olevan arvonlisäveron, joka on tällä hetkellä 24 %.

Hinnat eivät sisällä mahdollisia veroja, tullauskustannuksia tai muita maksuja, jotka koituvat tilaajalle tuotteiden maahantuonnista paikallisen lainsäädännön mukaisesti.

Lähetysten seuranta

Kun olemme käsitelleet tilauksesi ja siirtäneet sen kuljetettavaksi, saat sähköpostiisi kuljetusvahvistuksen ja seurantatunnuksen. Voit tarkkailla kuljetuksen etenemistä syöttämällä seurantatunnuksen GLS:n lähetysseurantaan.

Postin paketin seuraamista varten saat lähetystunnuksen sähköpostiisi. Postin kirjeitä ei pysty seuraamaan.

Maksutavat

Valitse maksuvaihtoehdoistamme itsellesi sopivin.

Checkout

Checkout-maksupalvelun kautta pystyt maksamaan ostoksesi muun muassa VISA:n, Mastercard:in tai American Expressin pankki- ja luottokorteilla, Paypalilla sekä yleisimpien suomalaisten pankkien verkkopankkimaksuin.

Paypal

Maksaessasi PayPalilla, sinut uudelleenohjataan PayPalin järjestelmään “maksutapa”-kohdassa, kun olet vahvistanut tilauksen. Kirjaudu sisään käyttäjätunnuksillasi, jos olet jo PayPal-asiakas ja vahvista maksu tämän jälkeen. Mikäli olet uusi asiakas, voit avata itsellesi PayPal-tilin ja vahvistaa maksun tämän jälkeen.

Hintatiedot

Tuotteiden hinnat sisältävät voimassa olevan arvonlisäveron, joka on tällä hetkellä 24 %. Tuotteiden hinnat eivät sisällä toimituskuluja. Maksu suoritetaan euroissa. Pidätämme oikeuden tuotteiden ja toimituskulujen hinnanmuutoksiin.

Tilauksen epääminen

Valona pidättää oikeuden evätä tilaus tarvittaessa. Tällaisessa tapauksessa maksu palautetaan tilaajalle 30 päivän kuluessa.

Ylivoimainen este (FORCE MAJEURE)

Valona ei vastaa ylivoimaisen esteen (force majeure) aiheuttamista viivästymisistä eikä tuotteiden virheellisen kunnon tai viivästyneen toimituksen aiheuttamista välillisistä haitoista.

Tilaus- ja toimitusehtojen muuttaminen

Valona pidättää oikeuden muuttaa tilaus- ja toimitusehtojaan. Tilaajan on ennen tilaustaan tutustuttava kulloinkin voimassa oleviin tilaus- ja toimitusehtoihin.

PALAUTUSEHDOT

Tuotteillamme on 14 päivän vaihto- ja palautusoikeus.

Vaihto ja palautus

Voit palauttaa tuotteet, mikäli olet saanut virheellisiä tuotteita tai jos et ole täysin tyytyväinen tilaamiisi tuotteisiin. Hyvitämme hinnan kuittia vastaan tai vaihdamme tilalle toisen tuotteen.

Tuotteet tulee palauttaa 14 päivän kuluessa tilauksesta. Jos haluat vaihtaa tai palauttaa tuotteet, ota ensin yhteyttä asiakaspalveluumme: info@valona.fi

  • Saadaksesi täyden hyvityksen, tuotteiden tulee olla käyttämättömiä ja samassa kunnossa kuin ne olivat vastaanotettuasi ne. Tuotteet tulee palauttaa alkuperäisissä pakkauksissaan.
  • Olet vastuussa tuotteesta siihen asti, että tuote saavuttaa meidät. Suosittelemme, että lähetät paketin kuljetuspalvelun kautta, joka vakuuttaa tuotteen koko arvon.
  • Palautusten toimituskulut tulee maksaa itse, ellei tuotteet ole virheellisiä, vaurioituneita tai sait väärän tuotteen.
  • Jos palautukseen kuuluu tuotteita, jotka ovat osa pakettitarjousta, kaikki tuotteet tulee palauttaa.

Palauta tuote osoitteeseen: Harmaapaadentie 1a B, 00930 Helsinki, Finland

Maksun palauttaminen

Lähetämme sähköpostin, kun palautuksesi on vastaanotettu/käsitelty.

Mikäli hyväksymme palautuksen, palautetuista tuotteista tehty maksu palautetaan käytetylle maksukortille ja/tai PayPal/Klarna-tilille muutaman työpäivän kuluessa.

Jos tuote on maksettu lahjakortilla, arvo palautetaan lahjakortille tai asiakkaalle annetaan uusi samanarvoinen lahjakortti. Lahjakorttia ei voi vaihtaa rahaksi.

TAKUU

Kaikilla Valonan tuotteilla on 6 kuukauden takuu.

Tarjoamme korvaustuotteen ja sen toimituksen ilmaiseksi jos Valonan tuotteissa ilmenee virhe 6 kuukauden sisällä takuuajan alusta. Mikäli varastossamme on kyseisen tuotteen varaosia, tarjoamme varaosan tai korjauspalvelun. Valona valitsee oman harkintansa mukaan sopivan huoltopalvelun.

Takuu kattaa:

  • Kaikki tuotteen puu- ja metalliosat.

Yritämme parhaamme mukaan toimittaa yhteensopivia osia korjaustöitä ja/tai varaosia varten. Mikäli varaosa tai korjaus on taloudellisesti kannattamatonta, Valona tarjoaa korvaavan tuotteen. Valona saattaa tarkastaa tuotteen ja varmistaa virheen ennen varaosan, korjauksen, korvaavan tuotteen tai hyvityksen tarjoamista.

Takuu ei kata:

  • Käyttöohjeen vastaista käyttöä
  • Materiaalin paksuus huomioiden käyttöä, jossa tuote on saanut puristavaa voimaa ja vioittunut tästä syystä (tuote tulisi säilyttää korurasiassa tai telineessä)
  • Tuotteen värjäytymistä tai värin irtoamista
  • muussa kuin kotikäytössä aiheutuneita vaurioita
  • normaalia kulumista
  • tahallista vahinkoa, väärinkäyttöä tai laiminlyöntiä
  • muokattua tuotetta tai tuotetta, jonka on korjannut muu kuin valtuutettu huoltoliike tai siihen on käytetty hyväksymätöntä varaosaa.
  • Tuotteen tarkoituksen kannalta merkityksettömiä vikoja.
  • Yhteensopivia lisävarusteita, esim. esitteitä, pakkauksia, silikonituppeja yms.
  • Mahdollista tappiota johtuen siitä, että et pysty käyttämään tuotetta odottaessasi varaosaa tai korjausta.

Voit tiedustella varaosia ja korjauksia myös niitä vaurioita varten, jotka ovat takuun ulkopuolella. Hinta määräytyy yksilöllisesti ja riippuu saatavuudesta. Ole yhteydessä asiakaspalveluumme: info@valona.fi minkä tahansa varaosan tilauksen kohdalla.